Blog de SEO, Marketing Online & Lifestyle | 10 diferențe cruciale între îngrijorare și anxietate
16651
post-template-default,single,single-post,postid-16651,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
10 diferențe cruciale între îngrijorare și anxietate

10 diferențe cruciale între îngrijorare și anxietate

Oamenii folosesc adesea termenii îngrijorare și anxietate în mod interschimbabil, dar sunt stări psihologice foarte diferite. Deși ambele sunt asociate cu un sentiment general de îngrijorare și neliniște, modul în care le experimentăm este destul de distinct – la fel și implicațiile pe care le au asupra sănătății noastre emoționale și psihologice.

10 diferențe între ingrijorare și anxietate

  1. Avem tendința să experimentăm îngrijorare în capul nostru și anxietate în corpul nostru.

Grija are tendința de a fi mai concentrata asupra gândurilor din capul nostru, în timp ce anxietatea este mai viscerală prin faptul că o simțim în întreg corpul nostru.

  1. Îngrijorarea tinde să fie specifică, în timp ce anxietatea este mai difuză.

Ne facem griji pentru a ajunge la aeroport la timp (amenințare specifică), dar ne simțim neliniștiți de călătorie – o îngrijorare mai vagă și mai generală.

  1. Grija este focalizată verbal, în timp ce anxietatea include gânduri verbale și imagini mentale.

Această diferență este importantă, deoarece imaginile mentale emoționale, precum cele asociate anxietății provoacă un răspuns cardiovascular mult mai mare decât gândurile verbale emoționale (precum cele asociate cu îngrijorarea). Acesta este un alt motiv pentru care simțim anxietate în tot corpul.

  1. Îngrijorarea declanșează adesea rezolvarea problemelor, dar anxietatea nu.

Grija ne poate face să ne gândim la soluții și strategii pentru a face față unei situații date. Anxietatea seamănă mai mult cu o roată de hamster care ne învârte, dar nu ne conduce către soluții productive. Într-adevăr, natura difuză a anxietății o face mai puțin adaptabilă la rezolvarea problemelor.

  1. Îngrijorarea creează o suferință emoțională ușoară, anxietatea poate crea stres emoțional sever.

Anxietatea este pur și simplu o stare mult mai puternică și, prin urmare, o stare psihologică perturbatoare și problematică decât îngrijorarea.

  1. Grija este cauzată de preocupări mai realiste decât anxietate.

Dacă sunteți îngrijorat să vă concediați pentru că ați făcut într-adevăr prost un proiect, sunteți îngrijorat. Dacă te preocupă să te concediezi pentru că șeful tău nu a întrebat despre recitalul de pian al copilului tău, ești nerăbdător.

  1. Îngrijorarea tinde să fie controlabilă, anxietatea cu atât mai puțin.

Prin rezolvarea problemelor și gândirea prin strategii pentru a face față problemei îngrijorării noastre, o putem diminua foarte mult. Avem mult mai puțin control asupra anxietății noastre, deoarece este mult mai greu să ne „vorbim pe noi înșine”.

  1. Îngrijorarea tinde să fie o stare temporară, dar anxietatea poate persista.

Odată ce rezolvăm problema care ne îngrijorează, îngrijorarea noastră se diminuează și dispare. Anxietatea poate dura mult timp și poate sări chiar de la un accent la altul (de exemplu, o săptămână ne simțim anxioși în ceea ce privește munca, apoi despre sănătatea noastră, apoi despre copiii noștri…).

  1. Grija nu afectează funcționarea noastră profesională și personală; anxietatea face.

Nimeni nu-și ia o zi bolnavă să stea și să se îngrijoreze dacă adolescentul lor se va descurca bine la examenele lor. Dar anxietatea ne poate face să ne simțim atât de neliniștiți, inconfortabili și incapabili să ne concentrăm încât, literalmente, am putea să ne simțim prea îndurerați pentru a lucra.

  1. Grija este considerată o stare psihologică normativă, în timp ce anxietatea nu este.

În anumite intensități și durate, anxietatea este considerată o adevărată tulburare mentală, una care necesită tratament psihologic și / sau medicamente.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.