Blog de SEO, Marketing Online & Lifestyle | 5 idei cheie despre teoria identității
16484
post-template-default,single,single-post,postid-16484,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

5 idei cheie despre teoria identității

1. De ce sunt oamenii motivați să fie autentici? Scopul final al indivizilor este acela de a dezvolta și de a hrăni acele alegeri care sunt în concordanță cu adevăratul lor sine. Autenticitatea este sentimentul că cineva este „el” cu adevărat. A găsi mai multă fericire în viață înseamnă a trăi în armonie cu sinele adevărat.

Ce înseamnă să fii cine ești este o întrebare centrală în teoria identității. Identitatea (viziunea de sine) se referă la valorile noastre fundamentale care determină alegerile pe care le facem (de exemplu, relații, carieră). Semnificația unei identități include așteptări pentru sine despre cum ar trebui să se comporte cineva.

2. Formarea identității. Cu toate acestea, puțini oameni își aleg identitatea. În schimb, ei pur și simplu internalizează valorile părinților lor sau ale culturii dominante (de exemplu, o urmărire a materialismului, a puterii și a aspectului). Imaginați-vă cât de diferiți ați crește într-o cultură diferită sau în momente diferite. Societatea formează comportamentul de sine.

3. Identitatea rolurilor. Oamenii au de asemenea multe identități, deoarece aparțin unor rețele diferite de relații organizate. De exemplu, o persoană poate deține diverse identități, cum ar fi un profesor, un tată sau un prieten. Fiecare rol sau poziție are propriile semnificații și așteptări care sunt internalizate ca identitate. De exemplu, rolul meu de profesor universitar implică un set de așteptări (cunoștințe și competență). Sunt, de asemenea, un tată cu un set diferit de așteptări (considerat cald și iubitor).

Rolul conflictelor apare atunci când există cerințe incompatibile asupra unei persoane. De exemplu, luați în considerare provocarea de a vă prezenta în mediile sociale atunci când interacționați cu prietenii, familia și colegii. Conform teoriei identității, identitatea cu un nivel mai ridicat de angajament va ghida comportamentul.

Având mai multe identități oferă un sentiment de scop în viață, mai ales când rolurile sunt alese liber. Oamenii care își pot alege identitatea sunt cei care au control asupra vieții lor în comparație cu alții care sunt obligați de circumstanțele vieții (de exemplu, fiind blocați într-o situație sau relație nocivă).

4. Dorința de apreciere. Oamenii sunt motivați să verifice sau să confirme propriile lor opinii de sine. Verificarea identității produce sentimente pozitive. De aceea preferăm să ne asociem cu cei care ne văd cum ne vedem și îi evităm pe cei care nu. În mod alternativ, se pot afișa indicii de identitate prin căutarea părții (de exemplu, îmbrăcarea într-un anumit mod sau utilizarea unui anumit stil de vorbire) pentru a trimite un mesaj astfel încât ceilalți să-și recunoască identitatea.

Eșecul de a verifica identitatea produce o problemă privind stima de sine. Atunci când relațiile sociale nu contribuie la verificarea identității, indivizii pot părăsi astfel de relații și pot căuta identitate-verificare și stima de sine în altă parte. De exemplu, un studiu a arătat că, atunci când cuplurile își verifică identitatea conjugală, sentimentele lor de încredere în sine se măresc, iar depresia lor scade. Fiind cu un partener care vă confirmă auto-vizualizarea vă face să vă simțiți mai bine cu privire la voi înșivă.

5. Schimbarea identității. Lipsa abilităților de a confirma și de a verifica o identitate duce la o schimbare în standardele de identitate. De exemplu, identitatea oamenilor se schimbă ca urmare a schimbărilor situaționale, cum ar fi căsătoria, divorțul, pierderea locului de muncă, schimbarea locului de trai și boala. Aceste schimbări lente și mici se adaugă în timp, astfel încât în cinci sau zece ani să te uiți în urmă și să recunoști cât de mult te-ai schimbat.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.