Blog de SEO, Marketing Online & Lifestyle | Cum să abordezi o situație conflictuală cu o persoană apropiată
16466
post-template-default,single,single-post,postid-16466,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Cum să abordezi o situație conflictuală cu o persoană apropiată

Conflictul este inevitabil în orice relație strânsă, iar dacă argumentul este productiv, experiența poate întări legăturile dintre parteneri și poate duce la o intimitate sporită. Dar, pentru că dezacordurile sunt evenimente atât de încărcate emoțional, este ușor să deviați de la subiect, să spuneți și să faceți lucruri care sunt dureroase pentru cealaltă persoană și distrugătoare pentru relația în ansamblu. Cheia este aceea de a reglementa emoțiile, astfel încât acestea să fie îndreptate spre o rezolvare satisfăcătoare a problemei la îndemână.

În ultimele decenii, terapeuții cognitivi și-au învățat clienții să își reglementeze emoțiile în timpul conflictelor în câteva moduri. O abordare este distanța emoțională, în care încerci să „faci pasul în afară ta”, să recunoașteți că emotiile dvs. sunt acolo, și să le observați ca un outsider, mai degrabă, decât să le trăiți cu toată forța lor. Este nevoie de o anumită practică, dar nu imposibil. În acel moment trebuie să vă distanțați ca și cum ați fi în afara corpului dvs., într-un proces pe care psihologii îl numesc disociere. Distanțarea emoțională poate fi considerată o încercare de a minimiza experiența emoțională.

O altă abordare este suprimarea comportamentului expresiv, în care încercați să vă ascundeți sentimentele adevărate de partenerul dvs. Am învățat toți să ne ascundem emoțiile sau chiar să le falsăm în anumite situații sociale ca o chestiune de politețe. Când mătușa vă oferă același pulover urât pentru Crăciun, nu vă lăsați sentimentele de dezgust să apară.

Situațiile sociale în care trebuie să ne suprimăm expresiile emoționale implică de obicei niveluri scăzute de excitare emoțională. Dar emoțiile intră întotdeauna în confruntări când vine vorba de oamenii dragi, deoarece sunt multe aspecte în joc, relațiile noastre intime înseamnă totul pentru noi. Într-o mare măsură, oamenii din jurul nostru definesc cine suntem, iar când sunt probleme, toată viața noastră este aruncată în aer. Suprimarea comportamentului expresiv poate fi considerată ca o încercare de a minimiza expresia emoțională. Cu toate acestea, vine la costul de stres crescut.

În ultimii ani, un „nou val” a cuprins domeniul psihoterapiei, bazat pe conceptul de mindfulness. Aceasta înseamnă a fi complet conștient în momentul acceptării depline a oricărui lucru pe care îl expermintați. Mindfulness derivă din practicile de meditație, cum ar fi yoga și Zen. O mantra obișnuită pentru a face față gândurilor și sentimentelor întâmplătoare care vin în minte este: „Las-o să vină, las-o să fie, las-o să plece.”

Mindfulness înseamnă acceptarea emoțiilor așa cum sunt – fie plăcute, fie nu.

O altă rădăcină a minții vine de la o idee din filosofia greacă veche, cunoscută sub numele de eudemonia. Deși adeseori traduse drept „fericire”, termenul este mai bine interpretat ca „bunăstare”. Potrivit lui Aristotel, viața bună nu implică urmărirea plăcerii, ci mai degrabă o acceptare a bogăției pline a experienței umane, adică cu tot cu bine, cu tot cu rău.

Din această perspectivă, emoțiile negative precum furia, frica și dezgustul nu sunt doar evenimente neplăcute pe care trebuie să le depășim… mai degrabă, ele ne furnizează informații importante despre problemele actuale din viața noastră. Dacă le acceptăm și le examinăm cu atenție, ar putea chiar să ne îndrepte în direcția în care trebuie să mergem pentru a face lucrurile mai bune.

În terapia mindfulness, clienții sunt învățați o tehnică numită reglementare emoțională integrativă. În loc să vă îndepărtați de emoțiile sau să le ascundeți de partenerul dvs. în timpul unui conflict, vă permiteți să simțiți sentimentele fără a le judeca. Furia este cu siguranță o experiență neplăcută, dar, de asemenea, trebuie să recunoașteți că vă spune ceva important, și anume că există o problemă în relația voastră care trebuie rezolvată. Deci, în loc să vă suprimați sau să vă îndepărtați de sentimentele neplăcute pe care le experimentați, le folosiți ca motivație pentru a găsi o soluție productivă.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.