Blog de SEO, Marketing Online & Lifestyle | Psihologia consumatorului de vinovatie
16810
post-template-default,single,single-post,postid-16810,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Psihologia consumatorului de vinovatie

Psihologia consumatorului de vinovatie

Multe campanii publicitare folosesc vinovatia ca emotie principala. Ganditi-va la reclamele anti- fumat . Acestia vizeaza parintii copiilor mici cu mesaje precum „Cand fumezi, ei fumeaza”. Si pentru fiecare anunt anti-text si de conducere, exista o portretizare grafica a unui accident tragic cauzat de incapacitatea ta de a pune telefonul jos.
Aceasta tactica de convingere are un sens complet. La urma urmei, avem o puternica tendinta de negativitate – suntem mai sensibili la lucrurile cu potential rau decat la lucrurile care ofera placere. Pierderea a 20 de lei doare mai mult iar castigarea a 20 de lei se simte bine. Suntem mai motivati sa pastram factura de 20 lei in portofele noastre decat sa castigam una noua clara.

Cu toate acestea, vinovatia este mai profunda decat simpla negativitate. Se subliniaza ceva ce presupune ca persoana a facut deja. Si din aceasta cauza, ne ameninta simtul pozitiv al sinelui.

Cu totii suntem motivati sa ne vedem intr-o lumina pozitiva. Daca suntem determinati sa credem ca am facut ceva gresit, compensam acest lucru in alte moduri.

Imaginati-va accidental lovind o femeie mai in varsta in timp ce traversati strada. Chiar daca nu ati vrut sa faceti acest lucru, acest lucru va poate afecta sentimentul pozitiv de sine. Pentru a-ti demonstra ca esti o persoana buna, ai face tot posibilul sa faci ceva extrem de moral. S-ar putea sa fiti inclinati sa faceti o actiune caritabila, sa verificati un prieten sau sa mergeti pe urmatoarea batrana peste drum.

S-ar putea sa nu-ti dai seama de ce o faci, dar vinovatia te motiveaza sa compensezi raul tau. O mica vinovatie poate parcurge un drum lung.

Acest lucru se desfasoara in mod similar cu obiceiurile noastre de cheltuieli. Daca ne simtim rau in legatura cu o achizitie, aceasta ne obliga sa ne luptam cu un sentiment si suntem determinati sa o amelioram. La fel ca The Tell-Tale Heart , vina in sine devine un personaj din poveste si nu putem prezice efectul acesteia asupra comportamentului consumatorului .

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.