Blog de SEO, Marketing Online & Lifestyle | Reglementarea emoțională – distanțarea emoțională, suprimarea comportamentului expresiv și reglarea emoțională integrativă.
16472
post-template-default,single,single-post,postid-16472,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Reglementarea emoțională – distanțarea emoțională, suprimarea comportamentului expresiv și reglarea emoțională integrativă.

Într-un studiu, cercetătorii au invitat 140 de cupluri să intre în laboratorul lor – să aibă un conflict. Cuplurile au fost împărțite în trei grupuri, unul pentru fiecare dintre tehnicile de reglementare emoțională pe care le-am discutat în articolul trecut – distanțarea emoțională, suprimarea comportamentului expresiv și reglarea emoțională integrativă.

Pe măsură ce fiecare cuplu a sosit la laborator, partenerii au fost trimiși în camere separate, unde au completat chestionare despre demografia și satisfacția generală a relațiilor. Un membru al cuplului a fost apoi selectat ca fiind „partenerul instruit”, lăsându-l pe celălalt ca „partener naiv”. Partenerul instruit a primit instrucțiuni cu privire la una dintre cele trei tehnici de reglare emoțională și le-a fost cerut să folosească tehnica în timpul următoarei discuții cu partenerul.

Unul dintre chestionarele pe care cuplurile le-au completat în mod individual au avut întrebări legate de problemele din relație. Experimentatorul a selectat ulterior problema care a fost clasată cel mai bine de ambii parteneri. Când cei doi au fost reuniți, li s-a cerut să discute această problemă timp de zece minute.

După aceea, fiecare partener a fost din nou escortat într-o cameră separată, unde au completat chestionare suplimentare care le-au evaluat experiența. Aceste măsuri includ nivelul angajamentului, stresul și furia în timpul discuției, precum și sentimentele lor privind cât de productivă a fost aceasta.

Participanții la grupul de reglementare a emoției integrative au fost mai mulțumiți de rezolvarea discuției decât cei din celelalte două grupuri. Mai mult, această percepție pozitivă era valabilă atât pentru partenerul instruit, care a folosit în mod intenționat tehnica, cât și pentru partenerul naiv, care nu avea nici o idee că partenerul lor a fost învățat să-și reglementeze emoțiile. Cu toate acestea, reglementarea emoției integrative a avut costuri mai mari de stres pentru partenerul instruit.

Celelalte două tehnici de reglare emoțională au condus la rezultate mai puțin satisfăcătoare pentru ambii parteneri. Mai mult decât atât, partenerul naiv a raportat niveluri mai ridicate de stres în oricare dintre aceste condiții decât atunci când partenerul instruit a folosit reglementarea emoțională integrativă. În timp ce partenerul instruit care a folosit distanțarea emoțională a raportat niveluri mai scăzute de stres, această abordare „păstrați-o calm” nu pare să se răspândească la celălalt partener. Și partenerii instruiți care și-au suprimat expresiile emoționale au raportat niveluri de stres la fel de mari ca și cei care au folosit reglementări emoționale integrative, dar cu concluzii mai puțin satisfăcătoare pentru conflict și niveluri mai ridicate de stres pentru partenerii lor.

În ansamblu, cercetătorii au ajuns la concluzia că reglementarea emoțională integrată a fost cea mai bună abordare a rezolvării conflictelor. Deși partenerul instruit a experimentat niveluri sporite de stres, deoarece „au acceptat pe deplin” emoțiile neplăcute pe care le întâmpină, partenerul lor a fost mai puțin stârnit și soluționarea conflictului a fost mai satisfăcătoare pentru ambele părți.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.