Blog de SEO, Marketing Online & Lifestyle | Vina, comportamentul consumatorului si compensatia – I
16818
post-template-default,single,single-post,postid-16818,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
Vina, comportamentul consumatorului si compensatia - I

Vina, comportamentul consumatorului si compensatia – I

Majoritatea oamenilor considera ca utilizarea muncii in atelier facuta de catre copii nu este etica si doresc sa existe o forma de pedeapsa pentru corporatiile care o folosesc. Dar cine vrea sa pedepseasca atelierele care folosesc mai mult corporatiile? Raspunsul este surprinzator: oamenii care au achizitionat recent bunuri realizate din muncile din atelierele de vanzare doreau pedepse mai puternice pentru corporatiile care o fac. In mod surprinzator, acesti oameni sunt, de asemenea, mult mai vocali si suparati in legatura cu pozitia lor anti-sweatshop.

Totul se rezuma la vinovatie: atunci cand oamenii se simt complice la nelegiuirea morala, incearca sa atenueze aceasta vinovatie si sa-si protejeze imaginile despre ei insisi ca oameni buni. Din nou, putina vinovatie poate parcurge un drum lung.
Vina despre achizitiile din trecut are un efect ciudat asupra comportamentului viitor. Dar efectul vinovatiei nu se limiteaza la produse, ci la banii insisi. Dintr-o perspectiva rationala, banii sunt fundamental fungibili. Dar, in practica, anumiti lei pot fi insuflati cu sens – ceea ce psihologii numesc o „eticheta afectiva”, care apoi influenteaza pe ce sunt cheltuiti acei bani.

Studiile au aratat ca, atunci cand ne simtim vinovati de primirea de bani sau simtim ca nu i-am meritat, suntem mult mai predispusi sa ii dam. De exemplu, daca il primim de la o sursa care nu ne place – intr-un experiment, a fost compania de tutun Philip Morris – banii se simt prost. Si ca raspuns, suntem determinati sa ne curatam de aceste sentimente negative cheltuindu-le intr-un mod pozitiv, cum ar fi donarea pentru caritate.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.